Απολογισμός δράσης 2015 - 2016

2016-11-28

ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ ΔΟΥΚΑ

ΕΤΩΝ 2015 - 2016

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου μας, στη διετή διάρκεια της θητείας του, επικέντρωσε τις προσπάθειες του σε πέντε παράλληλες κατευθύνσεις:

1. Διεύρυνση της συνεργασίας μας με το Σχολείο.

2. Παρεμβάσεις που αφορούν την καθημερινότητα των παιδιών μας στο Σχολείο.

3. Δράσεις και ενέργειες επιμορφωτικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα, προκειμένου να έχουμε δημιουργικό χρόνο με τα παιδιά μας, αλλά και να γνωριστούμε καλύτερα. 4. Εγγραφή νέων μελών στο Σύλλογο.

5. Ανάληψη πρωτοβουλίας για την κατάργηση της επιβολής ΦΠΑ 23% σ

την ιδιωτική εκπαίδευση και δημιουργία ευρύτερης συνεργασίας μεταξύ των Συλλόγων Γονέων των ιδιωτικών σχολείων.

Αναλυτικά :

1. Διεύρυνση της συνεργασίας μας με το Σχολείο.

Σε ότι αφορά στην κατεύθυνση αυτή, η συνεργασία με το Σχολείο εξελίχθηκε στη σωστή κατεύθυνση, με τακτικές συναντήσεις, ύπαρξη contact person από την πλευρά του Σχολείου, φιλοξενία των συνεδριάσεων του Δ.Σ. και των Γ.Σ. του Συλλόγου σε αίθουσα του Σχολείου, παρουσία του Συλλόγου μας στο Bazaar του Σχολείου, συμμετοχή από κοινού στον παιδικό αγώνα του Μαραθωνίου της Αθήνας.

Το 2015, δυστυχώς, ενώ έγινε δεκτή η πρόταση μας να διοργανώσουμε από κοινού το Family, Fitness & Fun Day, αυτό τελικά δεν πραγματοποιήθηκε, λόγω έλλειψης ημερομηνιών. Το 2016 η δράση kids athletics (βασικός κορμός της δράσης) εντάχθηκε στο πρόγραμμα του Generation D. Γεγονός είναι ότι η συνεισφορά του Σχολείου, σε οργανωτικό επίπεδο, ήταν κατώτερη από την αναμενόμενη, ενώ δεν προβλήθηκε όσα θα έπρεπε η παρουσία παγκόσμιων πρωταθλητών (Βούλα Παπαχρήστου) και παγκόσμιων ρέκορντμαν (Εμμανουήλ Καραλής), που ο Σύλλογος μας φρόντισε να παρευρεθούν.

Θετικά είναι ασφαλώς τα βήματα που έγιναν για την επισημοποίηση του Συλλόγου, με την παρουσία της κυρίας Πατέρα σε ειδική συνάντηση γονέων που διοργάνωσε ο Σύλλογος μας, με την προβολή δράσεων μας από το e-γονέας, με αποκορύφωμα τις ανακοινώσεις μας για το ζήτημα του ΦΠΑ και τις θετικές αναφορές του Σχολείου στη στήριξη της προσπάθειας μας.

Από την άλλη μεριά, προφανώς δεν μας ικανοποιεί το γεγονός ότι το Σχολείο αναφέρεται στον Σύλλογο μόνον όταν είναι υποχρεωμένο να το κάνει λόγω κοινών μας δράσεων, ότι δεν μας επιτρέπει να επικοινωνήσουμε με τους γονείς μέσω των παιδιών, το ότι δεν υπάρχει link για το site μας στο site των εκπαιδευτηρίων Δούκα και γενικότερα το ότι ο Σύλλογος Γονέων δεν αποτελεί οργανικό τμήμα της λειτουργίας του Σχολείου, όπως συμβαίνει σε πολλά ιδιωτικά σχολεία.

Ασφαλώς δεν είμαστε στο σημείο που θα θέλαμε. Όμως, τα θετικά βήματα που έχουν γίνει είναι πολλά, αν σκεφτεί κανείς ότι ξεκινήσαμε από μία πλήρως αρνητική στάση απέναντι στην ιδέα της δημιουργίας Συλλόγου Γονέων.

Πολύ περισσότερο, όταν σε επίπεδο συνεργασίας για καθημερινά ζητήματα το επίπεδο συνεννόησης είναι ικανοποιητικό. Για κάθε θέμα που τίθεται, και τίθενται όλα όσα μας κοινοποιούν οι γονείς - μέλη μας, υπάρχει άμεση απάντηση και σε πολλές περιπτώσεις και κινήσεις για την επίλυση του.

2. Παρεμβάσεις που αφορούν στην καθημερινότητα των παιδιών μας στο Σχολείο.

Σε σχέση με την καθημερινότητα των παιδιών μας, είχαμε για το σκοπό αυτό 9 συναντήσεις με τα Εκπαιδευτήρια Δούκα και αρκετές ακόμη τηλεφωνικές συζητήσεις. Τα πιο σημαντικά ζητήματα που τέθηκαν αφορούσαν την ενδοσχολική βία, την τήρηση των πειθαρχικών κανονισμών του σχολείου, το κόστος των εκπαιδευτικών εκδρομών, το νέο σύστημα υποτροφιών για το οποίο καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις, το θέμα της διδασκαλίας της δεύτερης γλώσσας, θέματα σχετικά με τη χρήση κινητών τηλεφώνων στις τάξεις, θέματα κακής χρήσης του μαθητικού Η/Υ, θέματα σχετικά με τα ιδιαίτερα μαθήματα από διδάσκοντες στο Σχολείο και βεβαίως οικονομικής φύσεως ζητήματα.

Με χαρά διαπιστώσαμε ότι μετά από χρόνια σχετικής πίεσης, είχαμε φέτος μείωση στο κόστος των εκπαιδευτικών εκδρομών (δεν είναι τόσο θέμα ποσού, όσο θέμα κίνησης στη σωστή κατεύθυνση).

Επιμείναμε και πάλι, πριν τη λήξη του προηγούμενου σχολικού έτους στην πρόταση μας για σύστημα επιβράβευσης - εκπτώσεων με βάση τα χρόνια παρουσίας στο Σχολείο. Η διοίκηση των Εκπαιδευτηρίων Δούκα συζήτησε το θέμα μαζί μας, χωρίς όμως να αποδεχτεί την πρόταση. Αυτό που έγινε ήταν η σημαντική μείωση διδάκτρων στο νηπιαγωγείο και την Α Δημοτικού. Το θέμα υπάρχει και θα υπάρχει πάντα στην ατζέντα μας.

Διαπίστωση μας παραμένει ότι ο πειθαρχικός έλεγχος έχει κενά, με συνέπεια κάποιες φορές τα πράγματα να ξεφεύγουν. Ασφαλώς το Σχολείο μας δεν αντιμετωπίζει την ένταση των προβλημάτων που υπάρχουν σε άλλα ιδιωτικά σχολεία, πιστεύουμε όμως ότι πρέπει οι κανονισμοί να τηρούνται και μάλιστα με τρόπο που να πείθει ότι υπάρχει ίση αντιμετώπιση όλων. Για το σκοπό αυτό επιμένουμε στην καλύτερη επιτήρηση στα διαλείμματα τόσο στις αίθουσες, όσο και το προαύλιο του Σχολείου.

Σε σχέση με τα κινητά τηλέφωνα, θεωρητικώς συμφωνήσαμε ότι η χρήση τους μέσα στις τάξεις απαγορεύεται και ότι οι παραβάτες θα αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο, σύμφωνα με τον κανονισμό του Σχολείου.

Ζήτημα εξακολουθεί να υφίσταται και με την χρήση των μαθητικών υπολογιστών την ώρα του μαθήματος για λόγους άσχετους με τη διδασκαλία (κυρίως στο Δημοτικό). Και εδώ θα θέλαμε η προσοχή των εκπαιδευτικών να είναι μεγαλύτερη.

Το Σχολείο δίνει - πολύ σωστά - ιδιαίτερη σημασία στην εκμάθηση ξένων γλωσσών. Ακριβώς γι' αυτό θέλουμε να σημειώσουμε ότι είχαμε αυξημένο όγκο παραπόνων γονέων για ζητήματα εκπαιδευτικού έργου, που αφορούν κυρίως τη διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας. Συζητήσαμε με το Σχολείο το θέμα αυτό και αναμένουμε τις κινήσεις του.

Τέλος, στο θέμα των ενδοσχολικών υποτροφιών, με επιστολή μας εκφράσαμε τη δυσαρέσκεια μας για το ότι το Σχολείο δεν ζήτησε, όπως θα ήταν λογικό και σωστό, την άποψη και του Συλλόγου Γονέων, πριν καταλήξει σε αποφάσεις. Κυρίως όμως εκφράσαμε την αντίθεση μας στο νέο σύστημα, με το οποίο διαφώνησε στη σχετική μας έρευνα η συντριπτική πλειοψηφία των μελών μας.

Έπρεπε πράγματι να υπάρξει αλλαγή στο σύστημα υποτροφιών που ίσχυε και οδηγούσε σε υπερβολικά αποτελέσματα, εκτίμηση μας όμως είναι ότι το Σχολείο κινήθηκε από το ένα άκρο στο άλλο.

Οι προτάσεις που καταθέσαμε οδηγούν σε πολύ περισσότερες υποτροφίες (χωρίς επιβάρυνση του Σχολείου) και καταργούν την αχρείαστη - κατ' εμάς - ταλαιπωρία των παιδιών της ΣΤ Δημοτικού, χωρίς να θίγουν τη φιλοσοφία του συστήματος.

Συγκεκριμένα προτείναμε:

1. 14 υποτροφίες ανά τάξη.

2. Όλες οι υποτροφίες να συνεπάγονται μείωση διδάκτρων την επόμενη χρονιά της τάξεως του 20%.

3. Κατάργηση των εξετάσεων για τα παιδιά της ΣΤ Δημοτικού και επιλογή των 14 καλύτερων από το Σχολείο.

4. Τις υποτροφίες να δικαιούνται οι 14 καλύτεροι σε βαθμό κάθε τάξης (εφόσον βεβαίως έχουν μέσο όρο πάνω από 18 και μισό), υπό την προϋπόθεση της άριστης διαγωγής και της γενικότερης συμμετοχής τους στη σχολική ζωή.

Το σκεπτικό

1. Οι υποτροφίες μοιράζονται σε πολύ περισσότερα παιδιά από αυτά που προβλέπει τώρα το σύστημα. Συγκεκριμένα σε 84 έναντι 18 (συν όσα πετύχουν τα σύνθετα κριτήρια που απαιτούνται). Δηλαδή η επιβράβευση αφορά πολύ περισσότερες οικογένειες.

2. Καταργείται η πρόβλεψη των εξετάσεων στην ΣΤ Δημοτικού, που επιβαρύνει ιδιαιτέρως τα παιδιά, χωρίς να υπάρχει λόγος.

3. Τα κριτήρια είναι απολύτως αντικειμενικά.

4. Μειώνεται πάρα πολύ η πίεση στα παιδιά, αφού πλέον δεν κυνηγούν το «τέλειο».

5. Η επιβάρυνση σε οικονομικούς όρους για το Σχολείο είναι πολύ μικρή. Σήμερα το Σχολείο θα "δαπανήσει" για τις 18 υποτροφίες περίπου 70.200 ευρώ (υπολογισμός με 6.500 ευρώ μέση τιμή βασικών διδάκτρων), συν κάποια χρήματα ακόμη για την έκπτωση 15% για παιδιά που θα πετύχουν τα σύνθετα κριτήρια που απαιτούνται. Αν τα παιδιά αυτά είναι 24, τότε θα υπάρχει πρόσθετο κόστος 23.400 ευρώ. Συνολικά, 93.600 ευρώ. Με την πρόταση μας το κόστος είναι 109.200 ευρώ (δηλαδή μόλις 15.600 ευρώ περισσότερα).

Συνοπτικά, όλες οι σκέψεις και προτάσεις μας κατατέθηκαν γραπτώς με σχετική επιστολή στο Σχολείο λίγο πριν το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς. Η απάντηση ήταν ευγενική, με δήλωση ότι «οι επισημάνσεις σας λοιπόν, όπως συζητήσαμε και στην προσωπική μας συνάντηση, είναι ιδιαίτερα χρήσιμες και θα τις μελετήσουμε με πολύ προσοχή», ευχαριστίες «για τη μέχρι τώρα συνεργασία» και ευχές για «ακόμη πιο στενή σχέση στο μέλλον, προς όφελος των παιδιών μας», χωρίς όμως συγκεκριμένες απαντήσεις.

Τέλος, ιδιαιτέρως σημαντική θεωρούμε την καθιέρωση των ηλεκτρονικών ερευνών ανάμεσα στα μέλη μας, με τις οποίες αποτυπώνουμε τις απόψεις τους σε σειρά ζητημάτων που μας απασχολούν. Οι 3 έρευνες που πραγματοποιήθηκαν μέχρι τώρα είχαν πολύ μεγάλη συμμετοχή και τα αποτελέσματα τους αποτελούν ισχυρό στοιχείο των συζητήσεων μας με το Σχολείο.

3. Δράσεις και ενέργειες επιμορφωτικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα, προκειμένου να έχουμε δημιουργικό χρόνο με τα παιδιά μας, αλλά και να γνωριστούμε καλύτερα.

Η τρίτη κατεύθυνση μας, ήταν γεμάτη από πολλές και επιτυχημένες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα:

Συμμετοχή στον παιδικό αγώνα του Μαραθωνίου της Αθήνας. Το 2015, λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων, επιλέξαμε να απευθυνθούμε πρώτα στα μέλη μας και όταν εξασφαλίσαμε 40 επιπλέον συμμετοχές, τις παραχωρήσαμε στο Σχολείο. Η απάντηση ήταν αρνητική, με αιτιολογία ότι ο αριθμός (40) δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των Εκπαιδευτηρίων Δούκα. Έτσι τελικά συμμετείχαν 60 παιδιά, μόνο μέσω του Συλλόγου.

Το 2016, εξασφαλίσαμε 75 θέσεις, οι οποίες διατέθηκαν μέσα από τη συνεργασία μας με το Σχολείο.

Συμμετοχή, σε συνεργασία με το Σχολείο στον Ημιμαραθώνιο της Αθήνας.

Συμμετοχή στο Βazaar του Σχολείου με περίπτερο. Ενίσχυση Γενναδίου Βιβλιοθήκης. Ιδιαίτερα επιτυχής παρουσία και το 2015 και το 2016.

Επίσκεψη στο Αστεροσκοπείο Πεντέλης και ειδική ξενάγηση, με συμμετοχή 30 γονέων και παιδιών.

Εξασφάλιση θέσεων για την παράσταση καραγκιόζη του Αθου Δανέλλη.

Παρακολούθηση της ταινίας «Η εποχή των παγετώνων» στη θόλο του Ελληνικού Κόσμου.

Πάρτι για γονείς με πολύ μεγάλη συμμετοχή στο εστιατόριο Cash το 2015 (καλύφθηκαν και οι 110 θέσεις) και στο εστιατόριο 17 το 2016 (επίσης καλύφθηκαν και οι 100 θέσεις). Δύο πραγματικά εξαιρετικές βραδιές, με ευχάριστη έκπληξη στη δεύτερη την παρουσία του μέλους μας Γιώργου Τσαλίκη, που ερμήνευσε για μας γνωστές ελληνικές επιτυχίες.

Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής για παιδιά ΣΤ Δημοτικού και Α Γυμνασίου, το οποίο πραγματοποιήθηκε με δαπάνη του Συλλόγου το Σάββατο 10 Ιανουαρίου του 2015 σε αίθουσα του Σχολείου.

Παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης «Ο Εμιλ και οι Ντετέκτιβ», την Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016. Η συμμετοχή είναι εντυπωσιακή, αφού ξεκινήσαμε με 40 θέσεις και καταλήξαμε στις 111.

4. Εγγραφή νέων μελών στο Σύλλογο

Στην κατεύθυνση αυτή της εγγραφής νέων μελών στο Σύλλογο, τα πράγματα εξελίχτηκαν μάλλον μέτρια μέχρι και το Νοέμβριο του 2015. Είχαμε αναπλήρωση των απωλειών των προηγούμενων ετών (λόγω αποχώρησης μελών μας από το Σχολείο), όμως δεν πετύχαμε τη μαζική εγγραφή που θα μας έδινε αυξημένη δυνατότητα πίεσης και παρέμβασης.

Τα πράγματα άλλαξαν με αφετηρία το Bazaar του 2015 και την απόφαση μας για οργανωμένη προωθητική ενέργεια (με δώρο - μολύβι και ειδικό ενημερωτικό καρτελάκι). Μέσα σε ένα χρόνο (και παρά κάποιες νέες αποχωρήσεις λόγω αλλαγής σχολείου), τα μέλη μας αυξήθηκαν από τα 139 το Νοέμβριο του 2015 σε 197. Πρόκειται για πολύ σημαντική αύξηση, κάτι που μας δίνει και αυξημένη δυνατότητα παρέμβασης στα ζητήματα που μας απασχολούν.

Προφανώς η συμμετοχή σε ψυχαγωγικές δράσεις είναι πολύ μεγαλύτερη από εκείνη σε Γενικές Συνελεύσεις, προσπαθούμε όμως να ξεπεράσουμε τα προβλήματα έλλειψης χρόνου των μελών μας με όσο το δυνατόν περισσότερες δυνατότητες συμμετοχής από απόσταση, όπως οι ηλεκτρονικές έρευνες.

5. Ανάληψη πρωτοβουλίας για την κατάργηση της επιβολής ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Τεράστια επιτυχία του Συλλόγου μας συνιστά η κατάργηση του μέτρου της επιβολής ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Είναι ο Σύλλογος μας που πήρε την πρωτοβουλία και ήρθε σε επαφή με Συλλόγους Γονέων άλλων ιδιωτικών Σχολείων, με συνέπεια να συγκροτηθεί Συντονιστική Επιτροπή στην οποία σήμερα μετέχουν 55 Σύλλογοι. Και είναι ο Σύλλογος μας που ουσιαστικά χάραξε τη στρατηγική των δράσεων και των κατευθύνσεων της Συντονιστικής Επιτροπής, της οποίας άλλωστε οι συνεδριάσεις φιλοξενήθηκαν σε χώρο που εμείς παραχωρήσαμε.

Η αλήθεια είναι ότι η συγκεκριμένη δράση μας ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Όταν ξεκινούσαμε, στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2015, δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι θα πετυχαίναμε τόσο μεγάλη δημοσιότητα, ότι θα μπορούσαμε να κινητοποιήσουμε τόσο πολλούς γονείς σε σειρά δράσεων και εκδηλώσεων και ότι τελικά - θα πετυχαίναμε την κατάργηση της επιβολής ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Θετική συνέπεια της πρωτοβουλίας μας αυτής, η διατήρηση της Συντονιστικής Επιτροπής των Συλλόγων Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων, η οποία είχε παρέμβαση και στο θέμα του νέου νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση, αλλά και επιτρέπει τη σταθερή επικοινωνία μεταξύ των Συλλόγων των ιδιωτικών σχολείων.

Στη διάρκεια της θητείας μας, ασφαλώς δεν πετύχαμε όλα όσα θα θέλαμε. Θεωρούμε όμως ότι το πρόσημο της δράσης μας είναι σαφώς θετικό και συγκροτεί μια μία καλή και σταθερή βάση, ώστε το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου να πετύχει ακόμη περισσότερα.